05.01.2009, Scenariusze
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Konspekt zajęć do kl. VI a (integracyjnej), 05.01.2009 - poniedziałek
dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym.
Prowadzący – oligofrenopedagog mgr Gierłach Elżbieta
Temat tygodniowego ośrodka pracy: Nowy Rok.
Temat dziennego ośrodka pracy: Nowy rok – cztery pory roku.
Czas zajęć: 4 x 45 minut
Cele ogólne:
· Znajomość aktualnej pory roku.
· Rysowanie podstawowych figur geometrycznych.
Cele rewalidacyjne:
· Ćwiczenia grafomotoryczne.
· Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo słuchowej,
· Doskonalenie poprawnej wymowy.
· Ćwiczenie koncentracji uwagi.
Cele operacyjne
Dziecko:
· Określi pogodę panującą na zewnątrz na podstawie obserwacji.
· Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w zależności od pory roku, potrafi określić cechy danej pory roku oraz dzieli się wrażeniami z obserwacji.
· Formułuje odpowiedzi na pytania.
· Wypowiada się na temat ilustracji.
· Przepisuje tekst według wzoru.
· Rysuje podstawowe figury geometryczne z wykorzystaniem kratek w zeszycie.
Metody pracy:
· Oparte na działaniu praktycznym.
· Obserwacja kierowana i spontaniczna.
· Swobodna pogadanka.
· Metoda Dennisona.
Formy pracy
· Indywidualna praca z dzieckiem, wykonywanie ćwiczeń samodzielnie pod kierunkiem lub z pomocą nauczyciela.
Środki dydaktyczne:
Kalendarz pogody, etykiety z nazwami dni i miesięcy, zeszyt ucznia, karta do ćwiczeń grafomotorycznych, ruchomy alfabet, obrazki przedstawiające rożne pory roku, zagadki, kapelusze, papier kolorowy, symbole 4 pór roku, kredki.
Przebieg zajęć:
I Zajęcia wstępne
1. Przywitanie z dziećmi.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Ustalenie nazwy dnia, daty( przeliczenie dni tygodnia, nazw miesięcy), zapisanie jej w zeszycie.
4. Omówienie pogody (praca z kalendarzem pogody).
5. Ćwiczenia metodą kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona.
II Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie.
1. Ćwiczenia grafomotoryczne – wodzenie palcem a następnie ołówkiem po szlaczkach literopodobnych. („Od Pętelki do literki”)
2. Rysowanie szlaczków w zeszycie.
3. Doskonalenie umiejętności zapisywania własnego imienia i nazwiska.
4. Ułożenie z rozsypanki wyrazowej zdania będącego tematem dnia i wklejenie go do zeszytu.
5. Wprowadzenie do tematu – rozwiązanie zagadek tematycznych. Dobieranie obrazków na temat pór roku do kapeluszy przedstawiających daną porę roku.
„Dam wam liści bez liku i piosenki słowików, pierwszy ciepły deszczyk złote bazie leszczyn”
- Która pora roku mówi takie słowa?
- Który kapelusz włożyłaby wiosna i dlaczego?
- Które obrazki przedstawiają wiosnę? Włóżcie je do odpowiedniego kapelusza.
„ Zgadnijcie dzieci, co to za pora, gdy lecą białe płatki, gdy pada i pada i biało dokoła
i bałwana lepią dzieciaki”
-o jakiej porze roku jest mowa w zagadce?
-Po czym to poznaliście?
-Który kapelusz włożyłaby zima i dlaczego?
-Które obrazki przedstawiają zimę? włóżcie je do odpowiedniego kapelusza.
„Dam pogodne słońce, bukiety pachnące w polu złote zboże, ciepły piasek nad morzem”
-Która pora roku tak mówi?
-Który kapelusz włożyłoby lato i dlaczego?
-Które obrazki przedstawiają lato? Włóżcie je do odpowiedniego kapelusza
„Co to za pani w złocie, czerwieni sady maluje, lasy przemieni, a gdy odejdzie gdzieś w obce kraje śnieżna zima po niej nastaje”
-O której porze roku była zagadka i dlaczego tak myślicie?
-Który kapelusz włoży jesień?
-Które obrazki przedstawiają jesień i dlaczego? włóżcie do jesiennego kapelusza
-wymieńcie po kolei wszystkie pory roku
6. Ćwiczenia śródlekcyjne w zakresie kinezjologii edukacyjnej.
7. Analiza i synteza wzrokowo - słuchowa wyrazów związanych z tematem- rozpoznawanie głoski na początku, podział wyrazu na sylaby, podział wyrazu na głoski.
8. Ćwiczenia matematyczne:
· Rysowanie podstawowych figur geometrycznych z wykorzystaniem kratek w zeszycie.
III Ekspresja
Wykonanie pracy plastycznej – Wykonanie mandali z papieru kolorowego przedstawiającej cztery pory roku.
IV Zajęcia końcowe
lPorządkowanie stanowisk pracy.llPodsumowanie zdobytych wiadomości.l3. Udzielenie pochwały, zaangażowanie uczniów w pracy i ocena ich zachowania.
4. Pożegnanie z dziećmi.
Nowy Rok 2009 2009
Nowy Rok
Nowy Rok 2009
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
-
Archiwum
- Home
- 05-Cooper James Fenimore - Preria, James Fenimore Cooper Przygodowe
- 05-ZLota dynastia-Smith Karen Rose- Serce ze zlota, Harlequin, Mini serie, Zlota Dynastia (12 z 12)
- 05 KIT MODELLBAUSCHULE, KIT MODELLBAUSCHULE
- 05 Teoretyczne-podstawy Adolf-Kliszewicz, Kliszewicz Adolf
- 05. Choroby wątroby i dróg żółciowych, MEDYCYNA NATURALNA - O. ANDRZEJ CZESŁAW KLIMUSZKO, Wróćmy do ziół leczniczych - O. ANDRZEJ CZESŁAW KLIMUSZKO
- 05. Trujące rośliny doniczkowe – zdrowie fretki, Rośliny trujące
- 05. Warszawianka (nuty), PATRIOTYCZNE Nuty
- 05 Karen Rose Smith - Serce ze złota, Złota Dynastia
- 05. Rozdział 2 Mistyczne drogi religii świata - c.d, ks.bp Andrzej Siemieniewski - Wiele ścieżek na różne szczyty
- 05 MrBean Goes to Town.HD.DVDRIP.XVID.[Eng]-DUQA, Jas Fasola wszystkie odcinki
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- aircar.opx.pl